In timp ce multi dintre noi suntem experti in cresterea in greutate accidentala, ce ziceti de cresterea in greutate intentionata si sanatoasa? Vorbesc despre punerea unei mase musculare. La inceput s-ar putea sa para usor, dar promovarea cresterii musculare poate fi dificila pentru multi oameni. Este nevoie de un echilibru optim de dieta, antrenament, odihna si luarea in considerare a unui numar, daca sunt factori individuali. Nu este la fel de simplu ca sa mananci mai multe alimente si sa ridici greutati.

Deci, indiferent de locul in care va aflati cu obiectivele dvs. de constructie musculara, iata informatii cheie, sustinute de cele mai recente stiinte si experti, pentru a va ajuta sa obtineti cele mai multe castiguri posibile.

Cresterea musculara este actul de a creste dimensiunea fizica a tesutului slab. Acest lucru poate fi realizat prin adaugarea de masa si schimbarea compozitiei corpului printr-o combinatie de antrenament, dieta si stil de viata. Cresterea musculara implica intotdeauna o forma de crestere in greutate, deoarece adaugati tesut muscular suplimentar. Chiar si atunci cand pierderea de grasime apare simultan si greutatea corporala totala scade, cresterea dimensiunii muschilor dvs. va insemna automat cresterea greutatii masei slabe.

De ce este important muschiul?

Mentinerea masei musculare este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le puteti face pentru sanatatea dumneavoastra. O cantitate mai mare de tesut slab are o serie de avantaje.

Mai mult muschi este de obicei egal cu mai multa forta si a fi puternic echivaleaza adesea cu a fi mai putin rupt si slab pe masura ce imbatranim, ceea ce poate reduce riscul de ranire cauzat de caderi si oase fragile. O masa corporala mai slaba poate avea, de asemenea, beneficii de protectie pentru sanatate impotriva diferitelor boli cronice, inclusiv obezitatea. Mai multi muschi sustin, de asemenea, vindecarea si recuperarea ranilor ( 1 , 2, 3 ).

Muschiul face minuni pentru mentinerea greutatii si a compozitiei corpului pe termen lung. Cu cat ai mai mult tesut slab, cu atat este mai usor sa ramai activ si sa mentii o greutate sanatoasa. Acest lucru se datoreaza faptului ca un procent mai mare de masa corporala slaba (LBM) inseamna adesea o greutate corporala mai mare – dar veti arata adesea mai slab, tonifiat si mai mic decat cineva cu aceeasi greutate cu mai putina masa musculara si mai multa grasime corporala. Si o greutate corporala mai mare inseamna ca puteti manca mai multe calorii si puteti ramane la aceeasi dimensiune.

Depozitati substante nutritive cheie in muschi, inclusiv glicogen (in principal din carbohidrati). Si a avea mai mult muschi inseamna adesea ca puteti procesa mai multi carbohidrati in dieta eficient si puteti utiliza mai bine caloriile.

Si, in cele din urma, cresterea muschilor va poate face sa fiti un sportiv mai bun sau cel putin sa va sustineti obiectivele generale de fitness. Oamenii isi tind sa cred ca pierderea in greutate singur le va primi ca pachet de sase-au dorit intotdeauna, dar poate dezvalui doar ceea ce ai deja luat, ceea ce inseamna ca nu se va uita tocat sau rupt cu exceptia cazului in care le – ati construit unele definitii musculare dedesubt.

Calitatea musculara conteaza

Este important sa se faca distinctia intre masa musculara si calitatea muschilor la unele persoane. A avea mai mult muschi nu duce intotdeauna la beneficii pentru sanatate mentionate mai sus. Este posibil sa aveti o cantitate mare de muschi fara a avea o forta si o compozitie corporala imbunatatite, cum ar fi in cazul obezitatii. Persoanele obeze sunt capabile sa aiba mai mult muschi decat altele, dar adesea sufera de o calitate musculara slaba din cauza lipsei exercitiilor fizice si a factorilor de stil de viata ( 4 ). Astfel, este esential sa va concentrati asupra compozitiei generale a corpului si asupra unui stil de viata sanatos in general, inclusiv antrenament de forta, nu doar castigarea masei musculare singure.

Cum sa construiti muschi

Muschii raspund la calorii, proteine, exercitii fizice si odihna, iar echilibrul acestor componente cheie poate determina cat de eficient puteti castiga muschi. Pe scurt, pentru a promova cresterea musculara, trebuie sa mancati mai multe calorii si proteine, sa va antrenati muschii si sa acordati timp pentru recuperare si reconstructie a tesuturilor – mancati, ridicati si odihniti-va.

Dar aceasta explicatie este simplificata drastic, iar cresterea musculara tinde sa fie destul de complexa. Cantitatea de muschi pe care o puteti castiga si cat de repede este determinata de multi factori, inclusiv genetica, alegeri alimentare, nivel de antrenament si hormoni. Si compozitia corpului initial poate fi, de asemenea, un factor important de luat in considerare.