Sfaturi utile pentru a avea un somn linistit

Somnul presupune odihna mintii si a organismului. Este foarte important sa avem grija de programul nostru de odihna, deoarece somnul este cel care ne reincarca bateriile pentru a fi apti sa putem lua de la capat procesele organismului. Exista o anumita igiena a somnului pentru a ne putea linisti cat mai bine.

Este recomandat sa mergi la culcare numai atunci cand iti este somn. Altfel, poti citi o carte sau asculta niste muzica, o activitate care este in acelasi timp si relaxanta, dar si va poate alunga gandurile negative si stresul. Daca te pui in pat si te chinui sa adormi fara succes, atunci apeleaza iarasi la o activitate care te relaxeaza, insa nu iti obisnui mintea sa creada ca dormitorul este locul unde petreci cel mai mult timp din plictiseala, ci locul unde te odihnesti.

Formeaza-ti un ritual premergator somnului, precum o baie calda, un masaj, o carte citita, chiar o gustare usoara. Creierul se va obisnui cu acest lucru si astfel apare si Mos Ene pe la gene. Este ideal sa incerci sa te trezesti in fiecare dimineata la aceeasi ora pentru ca se va stabili un program subconstient. Noptile albe nu fac bine nici pentru aspectul estetic, nici pentru sanatatea organismului, asa ca evita pe cat posibil sa stai treaza noaptea. Este important sa fii odihnita pentru a iti relua activitatea zilnica.

De asemenea, de evitat este puiul de somn de dupa amiaza, mai ales daca este dupa ora 15. Incearca totusi, ca acesta sa nu depaseaza o ora, daca este imposibil de evitat. Pastreaza programul meselor acelasi: mic dejun, dejun si cina. Mai ales daca iei medicamente, este important sa le iei la timp. Digestia va fi ingreunata daca nu se respecta programul si daca dormi dupa amiaza.

Dupa masa de pranz, este recomandat sa nu bei produse pe baza de cafeina. Totodata, nu consuma bauturi alcoolice cu 6 ore inainte de ora de culcare. Nu este bine nici sa fumezi inainte de a te culca. O masa bogata este total interzisa inainte de somn, dar o mica gustare nu strica daca esti infometata si nu vrei sa te culci asa. De asemenea, exercitiile fizice trebuie evitate cu 6 ore inainte de ora de somn si incearca sa le programezi dimineata, cand dai cel mai mult randament.

Daca ai probleme cu somnul, poti utiliza medicamente precum somniferele prescrise de doctor. De obicei acestia nu recomanda utilizarea lor pe parcursul unei perioade mai lungi de 3 saptamani. Pentru o odihna completa, incearca sa elimini orice gand negativ sau stres care nu te poate lasa sa dormi. Problemele care te-au framantat de-a lungul zilei trebuie sa le dai uitarii.

Dormitorul trebuie sa fie un loc cu o atmosfera linistita, intunecoasa si putin racoroasa pentru a ne simti confortabili si pentru a dormi calmi.

Nu uita de igiena dentara inainte de somn. Este foarte importanta pentru curatenia cavitatii bucale, dar si pentru organismul nostru, deoarece ne da senzatia de prospetime si liniste. Este unul din obiceiurile care nu trebuie sa ne lipseasca inainte de ora de culcare.